lördag 28 november 2009

Kvinnor och deras skor, höhö...

Det må vara larv men skor är liksom min guilty pleasure nr 1. Därför vill jag dela med mig av det som jag tycker är det allra finaste att stoppa ner fossingarna i.


Tollorna från Swedish Hasbeens är de finaste. Själv äger jag två par. Dessa ovan och ett par flätade i naturfärg. Rackarns sköna (okej, kanske inget för långpromenaden dårå) och gör underverk för hållningen. Jag är smått anti höga klackar och denna klackhög är mitt max.



Ja, näbbstövlar alltså. Detta fantastiska skodon som signalerar präktighet, skogsfascism och långkok. Detta är vad mina fötter har på sig om vintrarna och det finns inga bättre stövlar. Emellanåt bör de smörjas med skofett och känslan av att själv smörja in fettet i stöveln är så n-a-t-u-r-l-i-g på något vis och får mig att känna mig som en riktig urmoder.





Ibland hittar jag skor på diverse nätaffärer som får det att vattnas i munnen på yours truly. Dessa två par från ReMix Vintage Shoes är exempel på det. Jag måste få! Måste I tell you! De gröna små underverken har ju lite mer klack än vad jag är van vid men jag tänker att det är kilklack ochvad som ser ut att vara en mjuk sula undertill. Det borde göra susen. Om inte annat kan jag ju stå stilla och bara titta på skorna istället. De röda saknar jag nästan ord för. Formfulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar