tisdag 1 december 2009

Ja mä!

Hanna har alltid sådana häringa roliga listor och jag brukar fylla i dom i huvudet (ungefär som jag alltid gör mina egna "Hej konsument" varje fredag) och nu är det baske mig min tur!

Nämn något som gjorde dig glad igår.
När jag hämtade Malte på förskolan igår och han kom springandes mot mig med öppna armar. "MAMMA!". Bästa känslan. Bästa! Jag knarkar de där stunderna.

Vad gjorde du klockan 8 imorse?
Sprang som en tätting mellan hyllorna på ICA och plockade blöjor och frysvaror (med mera) till interwebzkunder.

Vad gjorde du för 15 minuter sen?
Skickade ett mejl till en kund om inköpspriser för Suddi.

Det sista du sa högt?
"Ok, puss, hej," till Jens i telefon. Vi har sagt på exakt samma sätt i 5½ år. När någon av oss är sur försvinner puss-biten. Då vet man.

Det senaste någon sa till dig?
"Ok, puss, hej." Se ovan.

Vad var det senaste du åt?
Nudlar. Det är gott och inte det minsta mättande.

Vad var det senaste du köpte?
Mjölk, apelsiner och knäckebröd.

Vad är det för väder hos dig just nu?
Mulet. När är det inte mulet liksom?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Icke. Kärlek tar tid, attraktion går på några mikrosekunder.

Favoritklädsel?

Klänning.

Favoritlåt just nu?
"A little respect" med Erasure. Detta efter att ha Singstar-sjungit den för full hals hemma hos Stina på damfest.

Vad ser du om du tittar till höger?
Världens finaste tapet.

Vad gör dig glad just ?
Alve och Malte. Alltid och forever.

Humör just nu?
Tillfreds.

Favoritgodis?
Det varierar. Just nu choklad med nötter.

Kläder just nu?
Blå byxor, randigt linne, svart stortröja och svart kofta.

Morgon eller nattmänniska?
Kan inte välja här. Jag är morgonglad och kvällsmysig. Dock är jag ingen nattsuddare.

Längtar efter mest just nu?
Att pengarna ska rulla in.

Det där gick väl ganska bra? Ge mig fler!

6 kommentarer:

  1. Åhh Erasure! I love!

    SvaraRadera
  2. Jag veeeet! Det är helt och hållet din förtjänst att jag upptäckte den gamla godingen. Tack!

    SvaraRadera
  3. så lite så, lyssna även på deras låt always, det är en av mina favoriter. :)

    SvaraRadera
  4. "I try to discover... A little something to make me sweeter..." Jag s´kulle kunna sitta här och bräka ur mig den här och nu, utan problem. ÄLSKAR DEN!

    SvaraRadera
  5. @Pälsälvan: Åh tack för tipset! Ska genast kolla upp den!

    @Steelwheels: Men varför har du inte berättat om detta? Är det en skämslåt? Hade du inte berättat för mig om den då?

    SvaraRadera
  6. Jag skäms inte för att jag gillar den. Erasure får man vara stolt över att man gillar.

    SvaraRadera