tisdag 1 december 2009

Nördar som köar (kanske den mest långtråkiga dokumentären)



När jag svängde in till jobbet i morse vid halv sju-snåret såg jag en av de längsta köer jag någonsin sett. ElGiganten hade stor invigning av sitt nya Megastore (varför kan det inte bara heta Jättestor affär?) i Sickla. Det var kallt, mörkt och eurodisco i stora högtalare. En man pratade i mikrofon och upplyste om alla fantastiska saker man kunde fynda när man blev insläppt. Jag hörde inte vad han sa men jag blev sjukt nyfiken på vad som var värt att köa för. Med tanke på hur många som redan stod i kö (hundratals) lär det nästan ha varit ge-bort-nästan-gratis-priser. Hur länge hade folk stått där? Hela natten? När jag sedan åkte från jobbet vid halv tio hade butiken fortfarande inte öppnat och jag bestämde mig för att inte ställa mig i kön. Hoppas att alla fick vad de köat för. Gigantiskt (no pun intended) antiklimax annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar